För att göra en returförfrågan skickar Ni ett e-postmeddelande till
[email protected] med rubriken "Returförfrågan". Information vi behöver i meddelandet är ordernummret, vilken produkt och antal ni vill returnera samt en beskrivning gällande anledning till returneringen.
Blir er returförfrågan godkänd får ni ett returnummer som skall användas för retur av varan. Observera att returnumret endast är giltigt i 14 dagar. Varan måste insändas till Alina Service AB inom denna tid. Varan skall förpackas väl- och stötskyddad i godkänt ytteremballage (exempelvis brun pappkartong eller liknande), varor insända i kuvert, påsar eller med adresslappen klistrad direkt på varans originalkartong etc. returneras till kund utan åtgärd. För varor som levererats på pall gäller att de ovillkorligen måste återlevereras på samma sätt till Alina Service AB. Godset ska vara förankrat på pallen när inhämtning från Posten sker. Plasma-TV, LCD-TV och liknande produkter som ej returneras på pall/halvpall godtages ej för återköp och returneras till avsändaren. OBS! Plasmaskärmar får under inga omständigheter läggas ner, de skall alltid stå upprätt!
Återköp
För näringsidkareÅterköp medges för vara i obruten originalförpackning i 10 dagar efter fakturadatum.
För konsumentKonsument har 14 dagars ångerrätt. Vid återköp skall varan insändas komplett och oanvänd med samtliga ev medföljande delar, som manualer, CD/DVD-skivor i oskadad originalförpackning. Behåll allt emballage inkl. eventuella pallar tills du vet att produkten uppfyller dina förväntningar. På programvaror medges ej retur om förpackningen är öppnad eller om sigill på CD/DVD-skiva/förpackning är bruten. På datorer, handdatorer, mobiltelefoner eller projektorer accepteras ej återköp om produkten är startad. Varan skall förpackas väl och stötskyddad i godkänt ytteremballage (exempelvis brun pappkartong eller liknande). För varor som levererats på pall gäller att de måste återlevereras på samma sätt till Alina Service AB. Godset ska vara förankrat på pallen när inhämtning från Posten sker. Plasma-TV, LCD-TV och liknande produkter som ej returneras på pall/halvpall godtages ej för återköp och returneras till avsändaren. OBS! Plasmaskärmar får under inga omständigheter läggas ner, de skall alltid stå upprätt!
Garantireparation/utbyte
Garantireparation/utbyte: Skall varan skickas för reparation, service eller utbyte måste eventuella tillbehör medfölja; strömadapter, kablar, samt CD/DVD-skivor etc. Returnerade felanmälda varor funktions testas efter kunds felbeskrivning. Är varan defekt avhjälpes felet genom reparation eller utbyte. Finns varan ej kvar i sortimentet bytes den mot likvärdig vara. Om varan befinnes vara felfri returneras den till kund, Alina Service AB förbehåller sig rätten att debitera felsökningsavgift enligt prislista för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Ingen returavgift debiteras för defekt vara.
Vid frågor, vänligen kontakta Alinas kundtjänst på: 018-12 90 90 eller via e-post:
[email protected].